fredag 30 augusti 2013

Veckomeddelande v 36


Hej på er!

Nu är vi redan inne i september månad och hösten närmar sig. I skolan arbetar alla flitigt. Det har varit en bra vecka med en go arbetsro i klassen.

I matematiken arbetar vi med decimaltal och de fyra räknesätten. Matteläxa till på torsdag.

I svenskan skriver vi mycket just nu, vi håller bland annat på att skriva en roman.

I geografin läser vi om jordens inre och yttre förändringar. Några kommer att ha arbetshäftet i läxa då de inte hunnit färdig på lektionen, till s14.

I engelska arbetar vi vidare som vanligt med en läxa i veckan.

Som ni kanske kommer ihåg läser jag på universitetet i Karlstad vilket innebär att jag kommer att vara borta en del i höst. Jag är färdig i jan 2014.

På onsdag skriver jag tenta och är därför ledig. Som vikarie har klassen en gammal elev till mig som heter Ebba Sahlén.

Klassen kommer även träffa henne den sista lektionen på måndag, då jag har föreläsning över internet.

På torsdag kommer alla att få skoldatorer.


Kom ihåg!

Tisdag: Elevens val
Onsdag: idrott, Marie ledig
Torsdag: matteläxa, skoldatorer
Fredag: engelskaläxa, idrott

 

Hälsningar Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar